sobota, 23 sierpnia 2014

Pyszny placek ze śliwkami

Gdy weszłam do domu, w kuchni stały 3 wiadra śliwek węgierek. Pyszne, miękkie soczyste.  Od razu zabrałam się za przetwory. Kilka słojów śliwek do ciasta na zimę, kilkanaście słoiczków gęstych i pysznych powideł. Mmmmmm, smakują wybornie na ciepłej bułce z prawdziwym masłem, a z reszty szybki placek napakowany śliwkami:)
składniki ( na normalną blaszkę)
- 3 szklanki mąki
- 6 łyżek kwaśnej śmietany
- 6 łyżek kefiru lub jogurtu naturalnego
- 3 duże jaja
- 8 łyżek oleju
- 3/4 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- około 600-700 g śliwek
- cukier puder do posypania

wykonanie:
- jajka ubijamy z cukrem do białości. Do ubitych jaj dodajemy na zmianę mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, kefir/śmietanę i olej.  Ciasto powinno być gładkie i dość gęste.
- blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy do niej ciasto, wyrównujemy łyżką, temperaturze 180 stopni przez około 50- 60 minut. Upieczone i przestudzone posypujemy cukrem pudrem ( możemy wymieszać go z cynamonem). Ja dodałam cynamon także na wierzch śliwek - jest pysznie i aromatycznie: 
Oto gotowe ciasto przed upieczeniem: Ps. Wybrałam mniejszą blachę, a resztę przelałam do silikonowych foremek i napakowałam borówkami. 

Poniżej reszt

Ps. Teraz się piecze, potem dorzucę zdjęcie cieplutkiego placka. Smacznego! :)


oto gotowy placek:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz