niedziela, 10 marca 2013

Pyszne bułeczki drożdżowe z cynamonem i kardamonem

Mniam, mówi rodzina;)
Upiekłam na niedzielne popołudnie pyszne mięciutkie i pachnące bułeczki drożdzowe z cynamonem i kardamonem. W całym domu unosi się kuszący zapach przypraw i ciepłych słodkich bułeczek.
Dla zainteresowanych zamieszczę przepis:

Składniki

  • 25 g świeżych drożdży (1/4 kostki)
  • 1/4  litra mleka w temperaturze pokojowej
  • 100 g masła rozpuszczonego i ostudzonego do pokojowej temperatury = pół kostki
  • 40 g cukru - czyli 4 duże stołowe łyżki
  • 1/4łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka mielonego kardamonu
  • ok 500 kg pszennej mąki 
  • Nadzienie:
  • 100 g masła rozpuszczonego i ostudzonego do pokojowej temperatury
  • 60 g cukru
  • 2 łyżki cynamonu
 
  • Wykonanie
  1. Rozpuściłam drożdże w mleku, dodałam masło,  cukier, kardamon i  mąkę . Wyrobiłam ciasto, aż stało się lśniące i elastyczne. Włożyłam je do miski, przykryłam ściereczką i czekałam (pół godziny aż znacznie wyrosło. Podzieliłam na dwie równe części. Zwinęłam w dwie kule, w tym czasie wymieszałam składniki nadzienia.
    Obie buły wałkowałam na prostokąty o grubości cienkiego ciasta do pizzy. Rozprowadziłam nadzienie. Zwinęłam od długiego brzegu i po zawinięciu w długie rulony pokroiłam każdy z nich na 30 kawałków o szerokości ok. 2 cm.
  2. Bułeczki położyłam na pergaminie na blasze.  Następnie posmarowałam wyrośnięte bułeczki rozbełtanym jajkiem. Piekłam w nagrzanym wcześniej piekarniku w 230 stopniach z termoobiegiem przez 10  minut. cudowne i smaczne:)
POLECAM!!! Smacznego!

 
 
pyszne do kawki i herbatki , wyśmienicie smakują także ze szklanką mleka lub kakao/
Marysia już się oblizuje, ale ona dostanie oczywiście w wersji zmiksowanej z mlekiem:)
pozdrawiamy:)))

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz