sobota, 8 czerwca 2013

Dzień 3 Podważanie negatywnych przekonań...


Witaj:)
Jestem bardzo ciekawa jakie 3 rzeczy, o które wczoraj prosiłam zrobiłeś inaczej, niż zwykle. A jeszcze bardziej jakie w związku z tym pojawiły się emocje? Ponieważ spotykamy się wirtualnie, nie wiem, co zapisałeś. Nie jest to istotne, bo najważniejsze jest co Ty w związku z tym odczuwasz? Jak sobie przypominam swoje emocje, były różne, np czułam się dziwnie, nieporadnie kiedy myłam zęby lewą ręką, szło mi to pokracznie;) ale sama do siebie się uśmiechałam. Kiedy jechałam inną drogą, zauważałam nowe rzeczy i musiałam bardziej skupić się na trasie, było to nowe doświadczenie. Kiedy powiedziałam nieznajomemu szczery komplement - czułam się naprawdę świetnie! Mój humor podskoczył o 200%, Moje ramiona uniosły się z dumy do góry, na twarzy przez długi czas utrzymywał się uśmiech, a w sobie czułam ogromną radość, że szczerze obdarowałam kogoś czymś miłym;) robiąc mu tym samym przyjemność. To było najdziwniejsze, ale i najbardziej fantastyczne uczucie. Czułam się niemal tak, jakbym charytatywnie komuś pomogła, wzięła udział w jakiejś kampanii dobroczynnej. No właśnie , a co Ty czułeś? Zastanów się - zajrzyj do swoich notatek. Czy myjąc zęby tradycyjnie, jadąc do pracy tę samą drogą i robiąc w ogóle ciągle to samo, zauważyłbyś w sobie te nowe emocje? Czy pomyślałbyś chwile o tym co akurat robisz i jak to robisz i dlaczego to robisz? Myślę, że nie. ALe zrobiłeś to:))))!!!! Jestem z Ciebie dumna! Pamiętaj jednak, że jednorazowy incydent niczego nie zmieni na dłużej! Od dzisiaj codziennie musisz wykonywać w sposób odmienny 3 dowolne czynności, nawyki twojego życia.
Jeśli faktycznie zrobiłeś te 3 rzeczy, to wspaniale! Ale jeśli nie, to zacznij od dzisiaj. Przegrywa tylko ten, kto nie podejmuje działania! Naucz się ufać sobie, bo ufność to także gotowość na popełnianie błędów. Jeśli będziesz zajęty kszłałtowaniem swojej doskonałości, przegapisz niedoskonałość, która uczyni Cię doskonale szczęśliwym!. Dlatego miej odwagę do popełniania błędów! Zadanie na dzisiaj:
Zastanów się przez chwilę jakie 3-5 czynników w twoim życiu powoduje, że nie czujesz się tak szczęśliwy jakbyś chciał, i z jakiego powodu daleko ci do wymarzonego sukcesu. Pomyśl i zapisz min 3 lub 5 przekonań, niewspierających CIę przekonań, obaw, które ci towarzyszą odnośnie sukcesu, szczęścia osobistego
1. np nie czuję się szczęśliwy, bo nie mam wymarzonej pracy
2. nie zasługuję na wielkie szczęście, bo nie jestem aż tak inteligentna jak niektórzy ludzie
3. ni czuję sie w życiu szczęśliwa, bo nie mam mnóstwa pieniędzy
4 jak będę mięć więcej niż moi znajomi, to przestaną mnie lubić
5 jakby moje dziecko było zdrowe, to wtedy bym był szczęśliwy itp....

Zastanów się jakie TY masz w sobie przekonania - i zapisz to, co najpierw przychodzi ci na myśl.
Ok, jeśli już to zrobiłeś, to pod spodem albo obok  zapisz po jednym argumencie przeczącym każdemu z zapisanych przez ciebie stwierdzień, a te negatywne sukcesywnie skreślaj.
 Np 1.Mam inną pracę obecnie, bo podjąłęm taką, w której jestem aktualnie i która wzbogaciła mnie o cenne życiowe doświadcznia i umiejętności
2. każdy jest inteligentny na swój sposób, a  świat byłby nudny jeśli każdy byłby identyczny. Ja jestem wartościwym człowiekiem, bo wnoszę pozytywną wartość do życia innych ludzi. itd...
zapisz kontragrument do każdego  ze swoich negatywnych przekonań używając czasu teraźniejszego , czyli nie będę, ale jestem , nie byłbym, mógłbym , ale mogę, lub nie palę dużo, ale palę mało- to bardzo ważne, by zapisaywac wszystko w czasie teraźniejszym, i w pozytywnym brzmieniu,  bo inaczej wysyłamy naszą energię mówiącą o pewnym braku, o jakiejś przyszłości, a przyszłość nie istnieje. Istnieje tylko tu i teraz, bo przyszłość jest czymś, co może nigdy nnie nastąpić, albo podążyć w zupełnie inym kierunku. Ludzie często zastanawiają się nad tym co będzie w przyszłości, , a co jeśli to , a co jeśli tamto... Rozumiesz? A przecież tylko teraz mamy na to wpływ , nie jutro, nie za rok, bo teraz możesz podjąć działanie, aby te jutro wygladało tak jak chcesz. Nie możesz przecież podnieść ręki jutro, no spróbuj podnieść rękę, machnąć nogą jutro! NIe da się, prawda? Przeczytaj jeszcze raz swoje negatywne przkonania co do sukcesu i szczęścia oraz połóż rękę na piersi - tak, abyś czuł wibracje energii i powoli wyraźnie i na głos przeczytaj swoje pozytywne kontrargumetny związane ze szczęściem i sukcesem. Co czujesz? Zapewne jest w Tobie nić podekscytowania,  kiedy czytasz te pozytywne zwroty, ale twój wygodny umysł znowu ci podpowiada- bzdury, przecież sam wiesz, że jest inaczej. A co wtedy Ty możesz zrobić? - możesz powiedzieć mu: dziękuję, że mi to mówisz:) i zacząć pracować nad swoimi starymi schematami, nad zakotwiczonymi w Tobie przekonaniami. Bo czymże są przekonania? - To zwyczajne myśli, które uważamy za prawdziwe. Właśnie - uważamy , my, czyli osobno, ja, ty, on. Ale czy wszysty uważamy tak samo? Założę się, że każde z nas w zupełnie inny sposób wypowiedziałby się danej rzeczy. Jeśli postawiłabym na stole w doniczce kwiat, to każdy z nas zauważyłby inne szczegóły, inne rzeczy by go zachwyciły, a może nic szczególnego nie przykułoby uwagi. No właśnie, dlaczego tak się dzieje, skoro na stole stoi jeden i ten sam kwiat? Bo każy człowiek, absolutnie każdy kieruje się własnymi przkonaniami i ocenia sytuację tylko i wyłącznie z własnego WŁASNEGO! punktu widzenia. DLatego jeden kwiat może może być zarówno brzydki, jak i piękny, pachnący, jak i bez zapachu, wspaniały i czarujący, jak i może być zwykłym chwastem. Dlateto Twoje przekonania nie są ani prawdziwe, anie nieprawdziwe! Są tylko TWOIMI! opiniami. Nie postrzegamy świata takim, jaki jest w rzeczywistości, (bo owa rzeczywistość może mieć wiele twarzy), postrzegamy go takim, jakim go my sami widzimy! Henry FOrd powiedział, że: "Czy wierzysz, że możesz, czy że nie możesz - zawsze masz rację!"
Wiecie, kiedyś czytałam pewną książkę, i jej autor opowiadał, jak kupił sobie psa, małego szczeniaka, i z uwagi na to, że maluch wszędzie biegał, wszyskto gryzł, na co jego właściciel nie mógł sobie pozwolić, przypiął go do długiej smyczy. Piesek nadal hasał po pokoju, ale smycz go ograniczała do pewnego zasięgu. Mijały miesięce, minął rok, piesek podrósł i jego właściciel postanowił przedłużyć mu smycz dwukrotnie tak, aby piesek miał dla siebie więcej miejsca. I wiecie co się stało? Smycz była 2 krotnie dłuższa, ale piesek nie zrobił nawet kroku wprzód poza teren, który znał do tej pory! CO go trzymało na miejscu? przecież mógł biec dalej. WIecie co go trzymało na miejscu? - Tak, trzymało go PRZEKONANIE! Nawet nie spróbował, bo trzymało go przekonanie, że mu się to nie uda, że więcej nie może. Jaka puenta na dzisiaj? - Znacie frazę marki NIKE? - no pewnie, że znacie - JUST DO IT! po prostu zrób to!. Nie pozwól, by twoje przekonania więziły cię na smyczy!. Zmieniaj nawyki!, bo ludzie to stworzenia nawyków, bo albo tworzymy nawyk działania, albo tworzymy nawyk, czego? - niedziałania! Bo to przecież tylko nawyk, coś co ćwiczysz, aż staje się naturalne, jak zbieranie nakrętek i ubieranie majtek na tę samą nogę:)  Zadam ci pytanie, czy jesteś zdeterminowany działać pomimo wątpliwości, zmartwień, przyzwyczajeń, ? czy jesteś gotowy robić inne nowe rzeczy, w inny odmienny sposób? Czy jesteś gotowy zrobić krok dalej poza twoją strefę komfortu? poza tę smycz do której się tak przyzwyczaiłeś? Świetnie! Wierzę, że dasz radę! Dlatego zrób dzisiaj jedną rzecz, której tak normalnie byś nie zrobił. Może zrób jakiś dobry uczynek, powiedz coś, czego nigdy byś nie powiedział, coś , co cię na przykład  krępuje  -  chociażby powiedz swojej mamie, tacie - tak po prostu znienacka: kocham cię mamo, kocham cię tato, albo cokolwiek innego, czego normalnie byś nie zrobił;) Jutro przejdziemy do dalszych ćwiczeń przybliżających się do większego spełnienia i poczucia szczęścia:)  Ważne! Zapisz proszę swoje zauważone nowe emocje po wykonaniu tych czynności - jak się czujesz? Wielu ludzi to lekceważy, a zapisywanie jest manifestacją pozytywnej energii i zainstalowania przekonania w twojej głowie, nowego przekonania, które twój umysł wykorzysta przy nadarzającej się okazji o wiele łatwiej niż dotychczas.


Czyli, przestań chcieć, zacznij działać!:) Życzę ci wytrwałości i odwagi w podjęciu tych prostych działań, które znacząco wpłyną na twoje życie! Jestem z Tobą i trzymam kciuki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz